Interfracht Co. Int. Air Freight
CARGO LOGISTICS
+48 601 335 890
Interfracht Co. Int. Air Freight
IATA opublikowała dane dotyczące światowych rynków frachtu lotniczego pokazujące, że całoroczny popyt na ładunki lotnicze w 2022 r. znacznie się cofnął w stosunku do poziomów z 2021 r., ale był zbliżony do wyników z 2019 r.
Globalny całoroczny popyt w 2022 r., mierzony w tonokilometrach ładunków (CTK*), spadł o 8,0% w porównaniu z rokiem 2021 r. (-8,2% w przypadku operacji międzynarodowych).
W porównaniu z 2019 r. spadł o 1,6% (zarówno globalnie, jak i na arenie międzynarodowej).
Zdolność przewozowa w 2022 r., mierzona w dostępnych tonokilometrach ładunku (ACTK), była o 3,0% wyższa niż w 2021 r. (+4,5% w przypadku operacji międzynarodowych). W porównaniu z poziomami z 2019 r. (przed COVID), pojemność spadła o 8,2% (-9,0% w przypadku operacji międzynarodowych).
W grudniu 2022 nastąpiło osłabienie wyników: globalny popyt był o 15,3% niższy niż w 2021 r. (-15,8% w przypadku operacji międzynarodowych). Miesięczny popyt na ładunki lotnicze spadł poniżej poziomu z 2021 r. od marca 2022 r. Globalna zdolność przewozowa była o 2,2% niższa niż w 2021 r. (-0,5% w przypadku operacji międzynarodowych). Był to dziesiąty z rzędu miesięczny spadek w porównaniu z wynikami z 2021 r.
Rok 2022 zakończył się mieszanymi sygnałami:
Globalne nowe zamówienia eksportowe, wiodący wskaźnik popytu na ładunki, utrzymują się na tym samym poziomie od października 2022 r. W przypadku głównych gospodarek nowe zamówienia eksportowe maleją, z wyjątkiem Niemiec, Stanów Zjednoczonych i Japonii, gdzie wzrosły.
Światowy handel towarami spadł w listopadzie o 1,5%, w porównaniu ze wzrostem o 3,4% w październiku.
Jak powiedział Willie Walsh, dyrektor generalny IATA: „W obliczu znacznej niepewności politycznej i gospodarczej wydajność przewozów lotniczych spadła w porównaniu z nadzwyczajnymi poziomami z 2021 r. To spowodowało, że popyt na przewozy lotnicze spadł o 1,6% poniżej poziomów z 2019 r. (przed pandemią). Oczekuje się, że dalsze działania kluczowych rządów mające na celu walkę z inflacją poprzez chłodzenie gospodarek spowodują dalszy spadek wolumenu ładunków w 2023 r. do -5,6% w porównaniu z 2019 r. Dobrą wiadomością dla ładunków lotniczych jest to, że średni zysk i całkowity przychód w 2023 r. powinny pozostać znacznie powyżej poziomu sprzed pandemii.
Zródło: / https://www.airlines.iata.org / 6 February 2023